Podle toho, co se po setmění odehrává v dakarských ulicích, by pozorovatel neřekl, že si lehké ženštiny v posvátném měsíci berou volno.
O ramadánových nocích Dakar vypadá jinak, než je tomu po zbytek roku. Tančírny a koncertní sály jsou tiché, bary zejí prázdnotou. Po liduprázdných ulicích jen občas projede auto, přes silnici se přešourá bezdomovec. Jediní bdící jsou tu ti, kdo pracují jako ostraha obchodů a restaurací. A prostitutky.
Střídmě oděné ženy se sice stáhly ze svých hlavních tras, ale postávají v okolí hotelů a klubů, a nezdá se, že by trpěly nedostatkem zákazníků. Čtyřicátnice v tradičním modrožlutém bubu, která seděla pohroužená do myšlenek pod stromem v ulici Malenfant, se nijak netajila s cenou: "Jestli jen zepředu, tak to stojí deset tisíc franků*. Proto tu jsem. Když se dohodneme, můžeme jít tady vedle do hotelu Provincial. Jestli to má být zepředu, zezadu, a jak chcete, bude to dražší."
Otázka je rychle vyřešena: "Zepředu nám to stačí."
Ale při smlouvání reportéři narazili: "Ne, bude to za deset. Pět tisíc je málo."
Ukazuje cestu k hotelu: "Do auta k neznámému klientovi si nesednu ani za nic."
Reportéři využili příležitosti, aby cestou zmizeli, a zajeli si prohlédnout tři dívky v sexy kalhotách, postávající v ulici Blanchot. Více skromně oblečených děvčat soutěžilo o přízeň potenciálních klientů v okolí nočního klubu; ty nejatraktivnější nastupovaly do aut k zákazníkům, ty dosud neobsazené korzovaly po chodníku.
Velmi štíhlá dívka ve věku kolem dvaceti let, oblečená v kratinké minisukni, rozčileně křičí: "Jsme prostitutky! Je to naše práce. Netajíme se tím. Vybraly jsme si to a je to jenom naše věc. Hledáte jen, co byste napsali," vmetla reportérům do tváře, "my š****e, s kým chceme, a do toho nikomu nic není. Jsme plnoleté, máme zdravotní knížky, jsme občanky tohohle státu a máme právo provozovat prostituci!"
Když i ostatní profesionálky začaly vyjadřovat rozhořčení, vyklidili reportéři pole, pronásledováni taxíkem, do kterého nasedly dvě z dam. Sotva po delší honičce automobily zastavily, prodejné ženy se pustily do reportérů: "Mír s vámi, vy jste nás fotili? A proč? Kdo jste? Jaké k tomu máte právo?" Novináři se snažili vysvětlit, že i oni pracovali, ale rozzuřené ženy požadovaly zničení fotografií a vyhrožovaly policií. Z domů v okolí začali vybíhat zvědavci; žurnalistům se podařilo nasednout do vozu a ujet, zatímco taxi s prostitutkami je pronásledovalo až do čtyř hodin ráno.
V redakci se ukázalo, že fotografie, kvůli kterým celá honička začala, se nevyvedly...
http://www.seneweb.com/news/elections2007/article.php?artid=34865
To fakt místní ženy pracují jako prostitutky?Proč jsou tedy ti místní muži tak překvapeni,když vidí bílou Evropanku prostitutku?Proč tedy tvrdí,že Evropanky jsou prodejné :-) když jejich černé krajanky jsou to samé?
OdpovědětVymazatNěkde v informačním šumu se asi stala chyba :-)
Protože, Běličko, Evropanky to dělají ZADARMO, v tom je ten rozdíl! ;)
OdpovědětVymazatFakt jooo?Praha plná různých klubů a zadarmo?Tak to jsem nevěděla? :-DDDD
OdpovědětVymazatBěličko, asi si nerozumíme. Češky jsou často ochotné souložit s neznámým mužem už první den, co dím, první hodinu, a nic za to nechtít, zatímco Afričanka, která není prostitutkou, si nechává platit, platit a platit, dlouho platit, někdy i několik let, minimálně však měsíců, a pak se teprv rozmyslí, jestli sex bude, nebo ne...
OdpovědětVymazatManželko, kde je to zadarmo? Tady rozhodně ne: http://privat-golden-eye.cz...k.php
OdpovědětVymazatJo aha,tak v tom případě jsem Afričanka,ač bílá blondýnka,přesto drahá a nepřístupná pro socky a nemajetné :-D
OdpovědětVymazatOmar.lemp: prostitutka je prostitutka, tomu se nediví nikdo. Ale v Senegalu (na rozdíl, prý, slyšela jsem, třeba od Ugandy) je nepředstavitelné, aby se žena co není k pronájmu seznámila s mužem a týž den, týž týden nebo možná i týž měsíc s ním skončila v posteli.
OdpovědětVymazatV Senegalu se platí v každém případě? Tam to není zadarmo nikdy?
OdpovědětVymazatManzelko ono je to mozna aj tim, ze pro Evropanku je sex potesenim a pro Africanku biznisem.
OdpovědětVymazatOsobne me je sympatictejsi holka, co se vyspi s klukem prvni noc, protoze ma na nej chut, libi se ji a pritahuje ji, nez ta, ktera \" si nechává platit, platit a platit, dlouho platit, někdy i několik let, minimálně však měsíců, a pak se teprv rozmyslí, jestli sex bude, nebo ne...\"
Dobré ráno všem co slaví, i těm co pracují. Tak nám ňák uvízla diskuse... Zkusím to oživit.
OdpovědětVymazatManželko, a vy osobně, cítíte se být, vy smyslu předchozích příspěvků, spíše Češkou nebo Senegalkou?
Oamr.lemp: nejen v Senegalu, v celé řadě zemí (a nejen těch rozvojových) musí nejdřív muž dlouho prokazovat, že má o ženu opravdu zájem (dary nemusí být nákladné, ale ani zanedbatelné - úměrně k majetkovému postavení dotyčného, než se pro něj žena rozhodne. Nemáš trpělivost nebo možnosti - nemáš ani ženu. Mně se to zdá logické - proč ztrácet čas (byť i jen krátký) s někým, kdo třeba opravdový zájem nemá?
OdpovědětVymazatViz např. http://manzelka.bloguje.cz...ku.php , včetně diskuse.
ribko, no nevím, kdyby šlo jen o byznys, proč by se potom Senegalky rozváděly kvůli manželově impotenci? ;) Myslím, že i to \"skákání do postele první noc\" záleží na osobnosti minimálně stejně jako na kultuře - mně se muž může líbit sebevíc, ale sex mě na prvním (druhém ani třetím) rande opravdu neláká (nelákal! :) )...
Ad /10/ - cítím se být sama sebou... ;)
OdpovědětVymazatManželko, to to trvalo, obával jsem se, že přestaneme komunikovat. Hlavně že nemáte problém s národní identitou.
OdpovědětVymazatnárodní identita mě netrápí, ale nemám čas vysedávat celý den na internetu... ;)
OdpovědětVymazatO.K., tak nebudeme ztrácet čas.
OdpovědětVymazatPOST SCRIPTUM: Manželko, nelžete aspoň sama sobě. Bílá Evropanka, která v 17 letech konvertuje k islámu a skončí v manželství s černochem, MÁ problém v národní identitou. A propos: \"Přežít\" manželství bude muset především váš Choť; bude mít totiž doma starou protivnou a hádavou bábu, která musí mít vždycky poslední slovo.
OdpovědětVymazatA pak, kdo tu chce mít poslední slovo :D
OdpovědětVymazatTedy, za prvé: to VY si myslíte, že náboženské (politické, filosofické...)vyznání nějak souvisí s národní identitou, ne já.
Ale možná máte pravdu, a máme tu krizi identity už v evropských genech - podle vás totiž potíže s národní identitou musela mít už svatá Ludmila a vůbec všichni naši bílí slovanští předkové, kteří konvertovali k blízkovýchodnímu křesťanství.
A tedy, už vůbec nechápu, proč by měl s národní identitou souviset výběr životního partnera (zvlášť pikantní je, že vůbec nevíte, jak k tomu výběru došlo, ale hlavně, že máte jasno ;) ); podle vás má asi problém s národní identitou také každá, co se vdá za Slováka, Američana, Španěla nebo Australana, a každý, co se ožení s Vietnamkou.
Kdybyste si alespoň napřed zjistil, v čem taková \"národní identita\" nebo \"identity jako takové\" vůbec spočívají... :/ (Dovolím si doporučit knihu Amina Maaloufa Vražedné totožnosti, Les identittés meurtiéres. Česky to asi nevyšlo, ale do angličtiny byla myslím přželožena, nebo alespoň nějakou základní učebnici sociologie...)
To, jak nebo zda manželství přežije můj Choť, nechte laskavě na něm, on si poradí i bez vás... ;)
POST POST SCRIPTUM: Tak abyste neměla poslední slovo; místo \"národní identita\" doplňte prosím \"sounáležitost s národem\", omlouvám se za nepřesnost.
OdpovědětVymazatdobrej... když odpověď bleskem nedostanete, tak se vám to nelíbí, že se s váma nekomunikuje a když ji dostanete, tak zase prý ten druhej musí mít poslední slovo... :-D
OdpovědětVymazatTak to vás ještě o to poslední slovo klidně poprosím: co je to přesně ta \"sounáležitost s národem\"?
OdpovědětVymazatSolidární výběr sexuálních partnerů podle toho, jestli mají český občanský průkaz (a to ne kvůli věku), aby Češi netrpěli nedostatkem žen? Důsledné následování většinové filosofie, bez ohledu na to, jestli je vám blízká, nebo ne?
To mi totiž trochu připomíná dobu socialismu... \"Kdo není v pionýru/SSM/KSČ, nemá žádnou lásku k vlasti!\"
Tady zrovna jedna vlastenecky založená paní, co se odporem ke všemu cizímu netají, nedávno někde psala, jak zásadně nekupuje české výrobky. Pak tu máte další, co neznají české dějiny ani tradice (o pravopisu nemluvě), ale protože jsou ateisté a mají české partnery, je jejich \"sounáležitost s národem\" silná?
A propos, neodpověděl jste mi na otázku... Naši předkové, konvertovavší ke křesťanství, byli se svými kmeny nesounáležití? ;)
a teď si tu lemp s těmi posledními slovy bude zase chvíli muset vystačit sám; je hezky, jdu ven! :)
OdpovědětVymazatPOST POST POST SCRIPTUM pro manželku: Národ je politicky organizované společenství, jehož příslušníkům je společný vysoký stupeň vědomí vzájemné sounáležitosti.
OdpovědětVymazathttp://www.portal.cz...php?id=22332
http://neviditelnypes.lidovky.cz...
http://www.globalpolitics.cz...unie
Adieu, tschüss, servus, machts gut.
Pro Ifču: Když chcete ze ženský vyrazit pravdu, musíte ji vystresovat a nedat čas na rozmyšlenou. Jinak zapře nos mezi očima. Tím končím,... Mějte se tu hezky.
OdpovědětVymazatlemp: To je pěkné, ale pořád mně, tupé ženské, nevysvětlujete, jak tp vědomí sounáležitosti narušuje svobodná volba sexuálních partnerů nebo příklon k libovolné filosofii.
OdpovědětVymazatA co homosexuálové a lidé, co si zdobí domy plastovými Santa Clausy, o velikonocích kupují čokoládové zajíce a poslouchají americkou pop mjúzik... ti mají taky narušeno vědomí vzájemné sounáležitosti? V čem to VĚDOMÍ přesně spočívá, podle vás? Mně to fakt zajímá, a vy ne a ne mi to říct...
me hrozneee rozesmala :oDDD a kor u Cechu ta definice naprosto sedi :oDD Kazdej druhej Cech si mysli a dela co chce a nejaka vzajemna sounalezitost je jim pekne u pr***e :oDDDD Ale jako for je to dobry :oD
OdpovědětVymazatProctoneje: Jasně, to je definice staená z nějakého slovníku. Čei (kteří na to mají) si samozřejmě dělají co chtějí a pocit sounáleitosti je jim větinou u řiti, já se hádat nebudu. Jediné, čím Čei v posledních létech přispěli světu, je výraz tunelování (anglicky asset-stripping). Čei navíc postrádají jednu z nejdůleitějích součástí demokracie - schopnost diskutovat. Mají svůj vyhraněný názor, ale nejsou ochotni o něm diskutovat. Povaují jej za jediný správný a nechtějí připustit, aby jim někdo - podle nich - nutil názor jiný, nato aby přiznali, e je o svém názoru i přesvědčil. Jsou hluí k racionálním argumentům, nezapadá-li názor diskutujícího do jejich vidění světa, je jeho názor odmítnut.
OdpovědětVymazat