úterý 27. dubna 2010

Francouzský občan se čtyřmi manželkami

Beze zbytku zahalenými.

V kteroukoli denní dobu teď zapnu (francouzskou) televizi, nejpozději do půl hodiny na mě odtamtud svůdně zamrká jedenatřicetiletá Francouzka, která v Nantes řídila auto v niqábu (závoji přes obličej), nebo po obrazovce přeběhne její manžel, fotogenicky navlečen do jakési dlouhé košile, s palestinským šátkem omotaným kolem krku.   Paní dostala pokutu za řízení v přehnaném oděvu; proti pokutě se brání, tvrdíc, že na cestu vidí stejně dobře, jako každý jiný řidič (a pokud neměla závoj zrovna přes oči, má jistě pravdu - otázkou spíš zůstává, zda zákony neměly pamatovat na to, že by auto řídit neměl někdo, koho nelze identifikovat - žena v niqábu, muž v kukle, osoba v karnevalové masce...).  

 

Skutečně akční momenty nastaly ve francouzské politice až poté. Manžel řidičky, sedmatřicetiletý Lies Hebbath sice od svých dvou let žil ve Francii, ale je narozen v Alžírsku a francouzské občanství získal až v roce 1999, po svatbě s onou pirátkou silnic. Když média začala věnovat pozornost případu příliš oblečené řidičky, nevynechala ani jeho. Objevily se spekulace o tom, že má čtyři manželky a tucet dětí, a některé jeho ženy prý neoprávněně požívají výhod svobodných matek.

 

Do věci se vložil ministr vnitra, Brice Hortefeux, požadující, aby pan Hebbath, jakožto zločinec - polygamista, byl zbaven francouzského občanství.  

 

Věc má ovšem několik háčků, které teď pravidelně (a už, zdá se mi, trochu unaveně) vysvětlují televizním divákům soudci a jiní lidé práva. Zbavit občanství lze člověka jen za podmínek přesně daných zákonem. Založení rodiny o více než jedné manželce mezi ty podmínky nepatří.  

 

Krom toho, francouzské právo neuznává církevní sňatky. Pan Hebbath tedy de facto není polygamistou, pokud svazek s více než jednou ženou nestvrdil na úřadě. Oddavky v mešitě jsou z hlediska zákona na stejné úrovni, jako vyznání lásky někde na barbecue na kamarádově zahradě.

 

Vzato kolem a kolem, v očích práva jsou i manželky pana Hebbatha - kromě jedné - skutečně svobodné matky, a pan Hebbath je vinen pouze tím, že má vedle manželky ještě několik milenek... Což ve Francii zločinem není, a bohdá ještě dlouho nebude.  

 

Ostatně ani Hebbathovic sousedé se k otázkám novinářů nestavěli zrovna s pochopením: "Copak já vím, co dělají doma?" kroutila hlavou sousedka, zpovídaná před pár dny. "Vídám ho, vídám nějaké ženy, které tam taky bydlí, ale jak mám vědět, jestli jsou to jeho sestry, matka, manželka..." divila se.  

 

Mě zaujala jiná věc. Zdá se mi zvláštní, že média řeší zrovna případ pana Hebbata, muže s vousem, palestinským šátkem a v dlouhém kabátci, který pojal za manželku (nejméně jednu) Francouzku, a ta, dočista náhodou, je zahalená tak, že z ní nic krom očí nekouká. Takové zjevy jsou mezi muslimy ve Francii pořád ještě relativně vzácné - řekla bych, že snad i vzácnější, než polygamie... které se ale často dopouštějí jedinci hladce vyholení, oblečení v triku, saku a/nebo džínech, a zpravidla nearabského původu. Je náhoda, že se na obrazovkách televizorů a stránkách novin a časopisů objevuje zrovna tenhle "atraktivní" pár?    

 

A zrovna teď, když Sarkozy vyhlásil upuštění od úmyslu zakázat ženám zahalování tváře (30% Francouzů bylo pro úplný zákaz a ještě o něco málo více pro zákaz nošení  takových oděvů v některých veřejných prostorách)?    

 

 Nesouhlasím s úplným zákazem kompletního zahalení. Nesouhlasím s tím, že by snad kdokoliv (kdekoliv na světě) mohl morální právo komukoliv nařizovat, co si má sundat a co navléct. Nikdy bych se nechtěla dožít toho, že mě někdo bude chtít přimět, abych nosila niqáb nebo se natrvalo zbavila sukní a chodila jen ve spodním prádle.    

 

Nějak se mi nepozdává ani tvrzení, že ženy v niqábech budou svobodné teprve tehdy, až je  - proti jejich vůli -  donutíme se svléknout...

24 komentářů:

  1. Víš, co na tom tvém článku zase zaujalo mě? Ta Francouzka, co se nezajímá o to, co se děje u sousedů v posteli. Být to v Čechách, tak paní má naprosto jasno, jak to tam maj;o)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně po přečtení titulku naskočila jiná, úsměvná událost, o které jsem kdysi četla: Ve francouzské nemocnici testovali nové antikoncepční léky. Šest sestřiček se dobrovolně nabídlo, že je otestují, a jeden lékař jim s tím \"testováním\" pomáhal. Všech šest jich otěhotnělo a požadovaly, že chtějí být provdány za spolupachatele početí - onoho lékaře. A tak milý lékař konvertoval k islámu a všechny si je skutečně vzal :D

    OdpovědětVymazat
  3. Maire, to není možné... Šest si jich vzít nemohl, možná tak čtyři... a dvě že by byly konkubíny? :)))

    OdpovědětVymazat
  4. Zawgat_Mohammed27. dubna 2010 v 7:30

    Premyslim, kolik ceskych politiku by takhle mohlo byt zbaveno obcanstvi :) Vlastne nejen politiku, ale co potom delat se vsemi temi bezdomovci? Ktera zeme by o ne stala?

    A v niqabu se ridi super, zejmena kdyz je silne slunce. Chrni oci a je naopak lepe videt. V jiznich zemich ridim zasadne s niqabem.

    OdpovědětVymazat
  5. Kopriva me rozesmala !!!! Ma totiz pravdu! :oD
    Ja myslim,ze pokud dodrzuje dopravni predpisy,at si ridi v cem chce :).

    OdpovědětVymazat
  6. Objevily se spekulace o tom, že má čtyři manželky a tucet dětí, a některé jeho ženy prý neoprávněně požívají výhod svobodných matek.
    ale oni tie peniaze skutočne berú neoprávnene.
    príspevok pre osamelého rodiča prináleží tom rodičovi, ktorý žije osamele.
    tomu bohužiaľ nevyhovuje ten spôsob života, aký viedli oni - čili manžel žije s manželkami v jednom dome.
    vidím to takto: manželkám zastavia príspevky osamelého rodiča, štát začne vymáhať všetky už doteraz vyplatené príspevky od milého polygamistu a súčasne zastaví ich vyplácanie ostatným 3ks manželkám, ktoré budú mať na krku žalobu za podvod (to bude mať aj manžel), takže nakoniec môže do toho Alžírska ujsť aj sám.
    dotyčný pán je údajne úspešný podnikateľ, jazdí na velikánskom RangeRoveri.. bodaj by nie, keď berie príspevky od štátu.
    Šoférovanie v nikábe - bohužiaľ, obmedzuje to zorné pole, takže apriori by to malo byť zakázané, plus identifikácia.

    OdpovědětVymazat
  7. díky za doplňující informace. (Včera a předevčírem už jsem zprávy nesledovala, ale z těch předchozích se zdálo, že nežili spolu, jen se navštěvovali.)
    Zákon zakazující niqáb na některých veřejných prostranstvích se snad nakonec přece jen bude projednávat v květnu. Týká se to ovšem stejně jen nějakých 1500 žen ve Francii, zatímco polygamie je tam otázka desetitisíců rodin...

    OdpovědětVymazat
  8. Zawgat_Mohammed28. dubna 2010 v 5:47

    Plamienko, moje bryle, bez kterych jsem slepa jak patrona, omezuji me zorne pole mnohem vic nez niqab, a prece neexistuje zakon, ktery by nam prikazoval, ze pri rizeni nesmime nosit bryle, ale pouze kontaktni cocky kvuli rozhledu.

    A kdyz tak premyslim nad tim pripadem s doktorem a sesti sestrickami, tak tomu neverim, nebot cela ta historka je znacne nepravdepodobna.

    OdpovědětVymazat
  9. \"Plamienko, moje bryle, bez kterych jsem slepa jak patrona, omezuji me zorne pole mnohem vic nez niqab, a prece neexistuje zakon, ktery by nam prikazoval, ze pri rizeni nesmime nosit bryle, ale pouze kontaktni cocky kvuli rozhledu.\"
    pokial nosite silne okuliare, je mozne ze nemozete soferovat vobec.
    kontaktne sosovky su v aute bezpecnejsie.
    urobila som si taky kvazi nikab - zorne pole to obmedzuje... a je to certovsky nepohodlne.
    pravdepodobne to zakazu tak ci tak.. vodic v aute musi byt identifikovantelny.
    \"But he\'s claiming at least 3 of the women are merely lovers, though they appear to be collecting spousal social welfare benefits under his name. \"As far as I know, it is not forbidden to have mistresses in France\"
    toto mi pripadá pre tie zeny dost urazlive a ponizujuce.
    polygamia - pokial zmenia zakon takym sposobom, ze matka musi najprv vymahat vyzivne od otca a az potom, pokial nie je uspesna (otec nie je znamy, a bacha, testy DNA su pomerne lacne), dostane peniaze od statu, to hodne utne rozvoj polygamnych rodin.
    kolko z nich prezije bez statnych penazi?
    ja totiz skutocne nevidim dovod, aby stat podporoval tieto \"pseudoslobodne\" matky.
    vzhladom na sucasne financne problemy, myslim ze to Francuzi pomenia.. a potom bude velmi zaujimave sledovat, kde zasa najdu dieru v zakone.

    OdpovědětVymazat
  10. Souhlasím, já bych taky niqáb v autě zakázala, ať si ho nosí kde chtějí, ale do auta nepatří.
    A pokud mám blbý periferní vidění v brýlích, holt si vezmu na řízení čočky.

    OdpovědětVymazat
  11. Okuliare sú nebezpečné hlavne keď sa spustí airbag. to jeden môže prísť o oči.
    prípadne pri nejakom \"ťuku\" môžu spadnúť z nosa a nešťastie je na svete.

    OdpovědětVymazat
  12. Plamienko, \"skutečný\" niqáb jsem na sobě už měla - myslím, že zorné pole neomezuje vůbec, zato ho omezuje \"obyčejný\" šátek, pokud není stažený dostatečně dozadu.

    Ten nápad s vymáháním výživného zní rozumně, jenom se bojím, že při současné úrovni legislativy by testy DNA proti vůli posuzovaných osob neprošly... A dírka v zákoně se najde vždycky. V Česku se prý například poslední dobou rozmohl nešvar předávání dětí do pěstounské péče prarodičům - o děti se nadále starají biologičtí rodiče, ale prarodiče na ně inkasují 6.000 korun/kus/měsíc...

    OdpovědětVymazat
  13. \"bojím, že při současné úrovni legislativy by testy DNA proti vůli posuzovaných osob neprošly...\"
    ale prečo by nemali prejsť? dotyčné osoby predsa od štátu niečo chcú. takže pokiaľ si štát dá podmienku, že to musí byť, buď mu vyhovejú, alebo na peniaze od štátu zabudnú.
    nevidím v tom problém.

    pokiaľ sa spraví test, matke to môže byť jedno.
    nastanú 2 situácie, pre matku sa v podstate nič nemení.
    1. DNA test odhalí, že muž je otcom dieťaťa - teda bude platiť výživné - koľkým deťom a koľkým \"manželkám\" je už jedno.
    2. DNA odhalí, že muž nie je otcom dieťaťa - a teda dostane výživné buď od niekoho iného, alebo od štátu.
    v prípade polygamných rodín - buď otec poprie otcovstvo, aby matky mohli dostávať výživné od štátu - to však znamená, že deti budú zapísané ako nemanželské a fakt, že majú otca, ktorý sa o ne zaujíma budú musieť tajiť - čo môže hocikedy prasknúť, decko sa prekecne v škole a už je oheň na streche, tak isto po otcovi nebudú môcť zo zákona dediť. pokiaľ by ich aj spomenul v závete, uznané deti budú mať väčšiu šancu na dedičstvo.
    pokiaľ by to chceli robiť spätne, bude ich to stáť dosť peňazí.
    \"V Česku se prý například poslední dobou rozmohl nešvar předávání dětí do pěstounské péče prarodičům - o děti se nadále starají biologičtí rodiče, ale prarodiče na ně inkasují 6.000 korun/kus/měsíc..\"
    tak toto je prešpekulované, ale to sa dá kontrolovať... návštevou okolia - pokiaľ susedia a ostatní potvrdia, že deti bývajú u biologických rodičov...tak je to podvod.
    napríklad vo Francúzsku si sociálka zisťuje u susedov, prípadne v obchode, či dotyční dvaja spolu žijú alebo nie. to isté by sa dalo zistiť v prípade detí. Otázka je, či sú ľudkovia zo sociálky ochotní to zisťovať.

    OdpovědětVymazat
  14. Zawgat_Mohammed29. dubna 2010 v 15:26

    Ja mam celkem dost silne bryle, ale doktorka proti rizeni nic nenamitala. A ja jsem za ty roky tak zvykla, ze uz mi to ani jako omezeni neprijde. Z brylemi lyzuji, plavu, sjizdim reku, cvalam na koni, hraji volejbal a nikdy se mi nic nestalo, na zakladce jsem s brylemi dokonce skakala do vysky ve stylu flop, ale na to bych si dnes uz nejspis opravdu netroufla. Nejen kvuli brylim :)
    Zda niqab omezuje nebo neomezuje rzhled, zalezi predevsim na tom, jak se uvaze. Pokud se mezi temi latkami necha mezera 3mm, opravdu to omezuje, ale ca. od 1 cm neni omezeni videni pri spravnem nasazeni niqabu v zadnem pripade vetsi nez u beznych bryli.

    OdpovědětVymazat
  15. Zawgat_Mohammed29. dubna 2010 v 15:30

    A manzel, ktery vidi jeste hur nez ja, dokonce pracoval jako taxikar. Samozrejme s brylemi.

    OdpovědětVymazat
  16. Já si myslím, že jakékoli maskování do veřejného prostoru v Evropě nepatří.A zneužívání sociálních dávek bych přísně trestala...včetně vymáhání vrácení neoprávněných příjmů exekucí

    OdpovědětVymazat
  17. Ja souhlasim, jen chapu, ze pokud se ve Francii rozhodli zakazat nosit nabozenske symboly do skoly, je trosku problem, co pak s zahalenim. Ale taky je mi jasne, ze pokud je zena zvykla chodit zahalena, musi byt divne se odhalit a ze pokud radeji nejde na univerzitu, nez aby se musela hadat o to, jak smi chodit na verejnost, je to spatne. Otazka je to slozita...Hortefreux a Sarkozy tomu ale rozhodne nepomahaji, jeden je nebezpecnejsi nez druhy...

    OdpovědětVymazat
  18. \"Ale taky je mi jasne, ze pokud je zena zvykla chodit zahalena, musi byt divne se odhalit a ze pokud radeji nejde na univerzitu, nez aby se musela hadat o to, jak smi chodit na verejnost, je to spatne.\"
    prečo by to malo byť zlé? narodila sa/emigrovala do štátu, kde sú náboženské prejavy do istej miery tolerované.
    zdôrazňujem, do istej miery.
    takže pokiaľ väčšina povie mešitu áno, nikáb už nie, má dotyčná nasledovné možnosti:
    1. integruje sa - prijme spôsoby väčšiny a zahaľovať sa nebude. to či chodí alebo nechodí do mešity aj tak nikoho nezaujjíma.
    2. rozhodne sa zostať zahalená - z toho bodu sú tak isto dve možnosti - môže sa presťahovať, napríklad do KSA - kde je zahalenie povinné, alebo zostane doma a nebude študovať/pracovať a akceptuje fakt, že nedostane žiadnu podporu/dávky od štátu.
    problém nastáva v prípade, keď dotyčná osoba odmieta akékoľvek z vyššie uvedených riešení a ako tvrdohlavé rozmaznané dieťa bude trvať na svojom.

    OdpovědětVymazat
  19. Pokud mohu vyjádřit vlastní názor, tak já bych se pana Hebbaje zase tolik nezastávala. Brání se totiž tím, že mít 1 manželku a 3 milenky je v naprostém souladu s islámem, s címž bych si tvrdila mírně nesouhlasit (nakonec, proč se za své 4 manželky stydí a nepřizná je veřejně? ;-) a za druhé se z různých zdrojů objevují zprávy, že své ženy bije a děti zavírá doma a účastní se obchodu s mladými dívkami, což mi také nepřijde jako vzor spořádaného muslima. Samozřejmě také nesouhlasím s celou islamizací této kauzy. myslím, že pan Hebbadj spíše vyjadřuje postoje některých velmi radikálních směrů islámu, které jsou dnes na francouzských předměstích bohužel už běžné :-(
    Se zákazem úplného zahalení muslimských žen spíš nesouhlasím. Ať si každý nosí, co chce. Pro ty holky je to určitě lepší takhle, pokud nebudou smět chodit zahalený, tak se už z domu nedostanou ani na trh, na tož do školy! Zase je krásně vidět, jak představitelé francouzské republiky nejlépe ví, co je pro každého nejlepší :-o ...
    Hezký den všem!

    OdpovědětVymazat
  20. Vyjádření Tvého názoru je vítáno velice! :)

    Panu Hebbadjovi nijak zvlášť nefandím, ale zdá se mi podezřelé, že zrovna teď, zrovna on, se čtyřmi ženami v niqábech a kúfijou... Skoro bych řekla, že byl vyhlédnut už dávno, jen se čekalo, kdy se hodí vytáhnout na světlo jako exemplární příklad...

    OdpovědětVymazat
  21. ... v rámci politického boje a debat nad národní francouzskou identitou? Úplně s tebou souhlasím. Vive la France! :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Pán Hebbadj postupuje prísne v zmysle francúzskeho práva: podľa platných zákonov priznáva 1 ks (jeden) legálnej manželky, ostatné sú v očiach zákona milenky. zrejme mu to poradil nejaký právnik, že akože keby sa k nim priznal, mohli by ho obviniť z bigamie/polygamie.
    v každom prípade je to psina.
    Perlička: miestne islamské združenie pána Hebbadja zažalovalo za urážku islamu.
    No Ein Kessel Buntes je šuvix proti tomuto.
    poctivo sledujem ďalej.
    tu je to údajné domáce násilie:
    http://www.ethiopianreview.com...32

    \"We were shocked that this man would say that in Islam you can have mistresses. That\'s completely wrong. To listen to him, our religion is immoral,\" said Rachida Benamed, who represents the Association of Muslims in Meaux and the region, according to a report in Le Parisien.

    Benamed lodged a complaint on behalf of the association by the Meaux police for \'defamation\'. \"When we saw that nobody reacted, we decided to do something and so file the complaint,\" she explained. \"This man needs to be convicted for his defamatory statements, we need to put a stop to this type of behavior, he must take responsibility for his actions,\" insisted Benamed, whose association represents 60 members.
    http://islamineurope.blogspot.com...

    OdpovědětVymazat
  23. Plamienko, no jistě... ani se tomu islámskému sdružení nedivím - ty údajné \"milenky\" pana Hebbadje by musely být jeho otrokyněmi... To jsem zvědavá, jestli je před Francouzi prohlásí za milenky a před sdružením třeba za válečné zajatkyně - nicméně, čím dál tím pevněji nepochybuji o tom, že pan Hebbadj byl pečlivě vybrán a ještě pečlivěji načasován... :/

    OdpovědětVymazat
  24. však predloží kúpno predajnú zmluvu, týkajúcu sa poskytovania sexuálnych služieb výmenou za ubytovanie a stravu a vec je vybavená :)
    otázka je, koľko je takých pánov Hebbadjov vo Francúzsku a celej západnej Európe - predpokladám že hodne.
    je načase polygamné rodiny znelegálniť - a skopmplikovať im život do maximálne možnej miery. možno aj do tej miery, aby každý polygamista/polygamistka čelili okamžitej deportácii. nech si to praktizujú v moslimských krajinách a hlavne - nie za štátne peniaze.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který věnujete tomu, abyste zde vyjádřil/a svůj názor, ať už je jakýkoliv. Osobuji si však právo nezveřejňovat obchodní spam, za komentář se pouze vydávající.

Autorka